1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

İki palyaço bir anemon tankı

Başlığı 'Nano Reef Akvaryum Kurulumları' kategorisinde Montimahir tarafından 3 Temmuz 2020 başlatılmıştır.

  1. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    11 Şubat gibi bu kurulumda ilk defa Ostreopsis türü Dinoflegetllate patlaması yaşadım. Diğer iki kurulumda tankı bu neden ile resetlemiştim, bu sefer mücadeleden başarılı çıktım diyebiliriz. İlk olarak Nitrat-Fosfat kontrolü yaptım; NO3: 1 ppm 'ken PO4:0,006 (Hanna Phosphorus) gibi ciddi bir limitasyon durumundaydı.

    Sadece Nitrat-Fosfat ile konu açıklanır mı bilemiyorum? Genellikle biyolojik çeşitliliğin oturmamış olduğu veya tükendiği, bilimum faydalı yaşam formlarının (heterotrof bakteriler, zooplanktonlar, copepodlar) olmadığı steril veya yeni tanklarda ortaya çıkan bir durum. Dinoların pek çok türü olduğundan, elinizin altında oyuncak ta olsa bir mikroskop olması mücadelenin nasıl yapılması gerektiği hakkında size yol gösterecektir.

    Öncelikle tankınızdaki kabarcıklı oluşumların dino mu? cyano mu? diatom mu? olup olmadığı konusunda mikroskop en iyi yardımcınızdır ve kesin sonucu verir. Bunun dışında; durgun su testi, kahve filtresi testi gibi görsel testler de mevcut. Tanktan alınan dino örneklerinin bir süre sonra (durgun suda) bir araya gelip bir doku oluşturdukları gözlemlenebilir(müsilaj benzeri).

    ed.jpg
    Ostreopsis (zehirli susamlar) :)

    Aşağıda yazılan müdehaleler Ostreopsis türü içindir ve her dino türünde malesef işe yaramamaktadır. Yine de dino mücadelesinin ilaçsız yöntemleri genel olarak benzerdir.

    -İlk olarak dışarıdan NO3/PO4 ekleyerek bu değerleri yavaş yavaş yükselttim. Aralarda; 25 Nitrat, 0,56 Fosfat' a kadar çıktım, evet biraz abartmış olabilirim. Mücadele boyunca NO3-PO4 oranını 1/100 olarak ayarlamak gerekiyor. Mesela 5ppm Nitrat' ınız varsa 0,05ppm Fosfat'ınız olmalı şeklinde, buna tam olarak uymadım. Katkıların ne kadar yükselteceğini bilmek için ya iyi bir prospektüs ya da elinizin altında doğru ölçen Nitrat-Fosfat testlerinin olması gerekiyor.

    -Su değişimini tamamen durdurdum. Nedense yeni tuzlu su girişi olayı tamamen dinoların lehine çevirebiliyor. Yurtdışında triton kullanıp, ICP testi yapabilenler bunun araştırmasına devam ediyorlar. Tuzda dinoların hoşuna giden elementi bulmaya kararlılar. Reef2reef forumlarından gidişatı takip edebilirsiniz.

    -Her türlü aminoasit ve vitamin katkısının dino' yu tetiklediği biliniyor. Ben de halihazırda yumuşak mercanlar için; Seachem reefplus, Seachem fitoplankton, Aquanix Aminopro ve Aquanix Aminovit kullanmaktaydım. Bu süreçta tanka bu tür ürünleri dozlamayı kesinlikle kesmeniz gerekmektedir. Aksi takdirde avantaj her türlü dino' da kalıyor.

    -Nitrat Fosfat artışını bakteri ve diğer bakteriyel planktonların lehine çevirmek için ara ara Fritz460 ve Prodibio Digest kullandım. Canlı copepod satışı ülkemizde olmadığından tanka ekleme yapamadım, ancak bu durumda oturmuş sağlıklı bir tanktan çer-çöp, pislik, tortu alınarak tanka aşılama yapılabilir.

    -Ostreopsis bilindiği üzere en zehirli dino türlerinden, yiyen yumuşakçalar genellikle ölüyorlar. Diğer canlıları ve bizzat sizi de etkileyebilecek muhtemel toksik etkisini azaltmak için düzenli aktif karbon kullanılması iyi olacaktır. Zaten bu dino türünün kesif ekşimsi bir kokusu da mevcut, tank suyundan bu kokuyu net alabiliyorsunuz. Suya mümküse el/kol sokmamak, zorunlu durumlarda bol su ile durulanmak tavsiye ediliyor. Tankınızı kokladığınızda mis gibi iyot kokusunu alıyorsanız, suyunuz muhtemelen dengededir.

    -Ostreopsis ışığı da güzel kullanıyor, gündüz (lambalar yanıkken) her türlü yüzeyde kolonileşip, fotosentezini yapıp gece su kolonuna karışıyor. Bu da dinoların bazen diatomlar ile karıştırılmasına veya tam tersi anlaşılmalara neden olabiliyor. Bu nedenle genelde 3 gün tam karartma gibi yöntemler uygulanıyor ancak ben tankta mercanlar ve anemon olduğu için tam karartma yapmadım. Işığı; 6 saat mavi, 2 saat beyaz olarak kıstığımda bile dino kolonilerinin bir hafta içinde ciddi etkilendiğini söyleyebilirim. Ancak 3 gün tam karartma ile kurtulduğunu düşünenler, UV ile dinoları vurmadan su kolonunda halen mevcut olacaklarını göz ardı etmemeliler kanaatindeyim. Unutmayalım ki dinoflegellate' ler aslında hepimizin tanklarında mevcut, yalnızca uygun koşullar altında baskılandıkları için görmüyoruz. Göremememiz de halen orada olmadıkları anlamına gelmiyor. :)

    -Gündüz kaya ve diğer yüzeylere kümelendiklerinden, mikron filtre ile sifonlama yöntemini iki kere uyguladım. 1-5 mikron çorabınız yoksa elyaf+kalın peçeteden oluşan bir filtre ile süzüp eski suyu aynen geri ekleyebilirsiniz. Kahve filtresi de olabilir ancak kolay tıkanıyor. Sifonlama yöntemi dino nüfusuna geyet etkili darbeler vuruyor tabi suyu iyi süzmeniz ve tanka aynen geri koymanız gerekiyor.

    -Tank pH' ının yüksek tutulması da diğer öneriler arasında, zaten sağlıklı bir tankta da olması gereken gündüz 8,2 ve üzeri pH değeri mücadelede bir diğer unsur. Kendi tecrübemde halihazırda kalkwasser' li su tamamlama kullandığım için pH daima yüksekti, ancak dinoya olan etkisini çok gözlemleme fırsatım olmadı.

    -26 günlük sürenin son haftasında ise 11w UV kullanarak su kolonundaki dinolara son darbeyi indirdiğimi düşünüyorum. UV' nin şiddeti için tankta her 12 litre başına 1 watt gücünde olması öneriliyor, çevrimin de tank hacminin üçte biri olarak yapılması ostreopsis için yeterli oluyor. Su girişini ana tanktan alıp, çıkışı yine ana tanka oldukça yavaş şekilde döndürmelisiniz. Bu süreçte kayaları düzenli olarak; bir dalga motoru veya pipet ile havalandırarak dino kolonilerinin mümkün olduğunca yüzeylerden kopup suya karışmalarını sağlamalısınız.

    Şu anda Nitrat 8 Fosfat ise 0,08 seviyelerinde ve her hafta düştüğünü gözlemliyorum. UV önlem amaçlı çalışmaya devam ediyor. Bakteri desteğini de aylık olarak yapmanın, faydalı mikro-faunanın yenilenmesi adına faydalı olacağını tahmin ediyorum.

    20210314-IMG_0675.jpg

    İşin özeti, tanklardaki biyolojik çeşitlilik belki de en temel yapı taşınız. Bu zincirin bozulması zararlı sayılabilecek canlı türlerine bir şekilde davetiye oluyor. ULNS' nin demode olmaya başladığı şu günlerde, sistemlerinizin oturması için daha az müdehale ve asgari filtreleme yöntemleri bu tür geçici rahatsızlıkların önüne geçebilir.

    Keyifli hobiler.

    20210304-IMG_0630.jpg
     
    Düzenleme: 8 Haziran 2021
    hiter, veysel, furkant ve diğer 7 kişi bunu beğendi.
  2. furkant

    furkant

    Mesajlar:
    824
    Yer:
    İstanbul
    Mahir abi sana mesaj gönderemiyorum bana yazabilir misin? :D
     
  3. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    1 sene 1 ay, Aquareef Pro4 Nano ve kalkwasser ile yola devam ediyoruz.

    Aralarda çok az; ev yapımı Coral Snow, Seachem Reef Plus, Phytoplankton, Donmuş Mysis, Artemia ekleniyor.

    WhatsApp Image 2021-06-03 at 19.51.34.jpg

    Kuru yem olarak sadece Hikari Marine S veriliyor.

    Dinoyu atlattıktan sonra düzenli su değişimi alışkanlığını bıraktım. Nitrat ve Fosfat ayda bir sıfırlandığı için :bilmem: elle ekleme yapıyorum (PS de yok).

    Anemon kötüleşince maalesef ayırdım, durumu pek iyi değil. Çocuklar evsiz takılıyorlar :).

    20210602-IMG_0886.jpg

    Yıllardır yapmayı çok istediğim manyetik kalkwasser karıştırıcıyı da devreye aldım.



    Keyifli Hobiler
     
    Düzenleme: 3 Haziran 2021
    veysel, EmirG ve sezai25 bunu beğendi.
  4. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    Aquareef pro4 Nano' nun Montinano performansına bir bakalım. Öncelikle armatür üretici tavsiyesi olarak minimum 25cm' ye asılıyor, o nedenle 30cm' de kullanıyorum. Seneye ise su yüzeyinden yaklaşık 19cm aşağıda, tabanın ortasına sabit şekilde konumlandırıldı.

    Bildiğimiz üzere Seneye Reef ışık kaynağının tam altında %1 lik bir hata payı ile ölçerken, kaynağa olan konum açısı büyüdükçe %22 oranında yanılabiliyor, bu nedenle özellikle ortadan ölçüm yapmayı tercih ettim. Ayrıca dalga motorları ve akıntı açıkken sabit bir değer almak imkansıza yakın, tek ölçüm alırken akıntıyı durdurmanızda fayda var. Tüm gün ölçüm yapacaksanız bunu yapmak zor görünüyor.

    OLCUM.jpg

    Bu koşullara göre elde edilen sonuçlar tanktan tanka (su berraklığı, balıkların hareketleri, parlak ve karanlık yüzeylerden gelen yansımalar, gölgeler vs.) değişebilmektedir, o nedenle rakamları genellemek yanlış olur. Ancak fikir vermesi açısından öncelikle ledleri ayrı ayrı %100 çalıştırarak aldığımız değerlere bakalım.

    Bakacağımız değerler; Spektrum grafiği(Tayf), PAR(Fotosentetik aktif ışınım), Lux (aydınlanma şiddeti-ışık yoğunluğu), Kelvin(Renk sıcaklığı, seneye 10.000K üzerini okuyamıyor) ve PUR (fotosentezde kullanılabilen ışınım yüzdesi).

    Pc Amber; 590-600nm arası tepe yapıyor, genellikle mercanlardaki mavi ve kırmızı kromoproteinlerin oluşumları ve desteklenmelerinde rolü olduğu düşünülüyor. Bu arada renk sıcaklığını olumsuz etkilemeden renklerin daha doğal görünmesine yardımcı olan bir renk. Halihazırda Sıcak Beyaz ledlerin içinde de mevcut. Bu nedenle sıcak beyaz tercih edilmeyen armatürlerde kullanılıyor.

    amber100.JPG

    Blue; Mercanlarda kırmızı ve turuncuların öne çıkmasını sağlayan, klasik RoyalBlue:Beyaz karışımlarındaki mor tonların etkisini düşürebilen ve ışığı daha canlı gösteren bir renk. Ancak fazla kullanılması renkleri soluklaştırabiliyor. Belli bir oranda kullanmak göz zevki açısından daha olumlu ancak spektrum ve PUR değerlerine bakarsak fotosenteze etkisinin büyük olduğunu görebiliyoruz. Aquareef, 455-465nm aralığında farklı ledleri kullanarak mercana enerji için gereken güçlü bir kanal oluşturmuş (en güçlü kanal).

    blue100.JPG

    Cyan; Fotosentez spektrumunun yeşile giden kısmında tepe yapıyor (turkuaz). Büyüme için fazla bir yararı yoksa da ışığı daha güçlü algılatıyor, mor tonlarını azaltıyor ve daha canlı bir görüntü sağlıyor. Özellikle sarı floresans proteinlerin oluşmasında ve desteklenmesinde önemli olduğu düşünülüyor.

    cyan100.JPG

    Mint; 550nm (esas) ve 445nm' de ufak bir tepe yapan renk. Yerine tercih edildiği Lime gibi, insan gözünün en hassas olduğu yeşil-açık yeşil spektrum aralığına sahip. Fotosenteze 445nm' de ufak bir katkısı olsa da esas özelliği; aynı Lime gibi renk sıcaklığını etkilemeden ışığı daha parlak göstermesi ve rahatsız edici mor tonlarını tamamen ortadan kaldırabilmesi olarak belirtiliyor.

    mint100.JPG

    Red-Deep Red; %92 PUR oranına bakılıp abartılarak kullanılmaması gereken bir renk. Doğal renk görseli açısından Sıcak beyazlar kadar katkı vermeyen bu renkler (DeepRed-Red) günümüzde gitgide daha az tercih ediliyor. Eskiden çok soğuk beyazların desteklenmesinde kullanılıyorken, artık "geniş mavi" spektrumlu yeni nesil armatürlerde tercih edilmiyor. Yosunların 665-680nm, Cyano'nun 520-620nm aralığında coştuklarını bilerek kullanmanızı tavsiye edilir.

    red100.JPG

    Royal Blue; ilk led armatürlerde kullanılan iki ana renkten biri, o meşhur Mavi:Beyaz oranlarındaki mavi renk (MH ve T5' lerdeki; 14.000K görüntüsü için 3 RB: 1 beyaz, 18-20.000K için ise 4RB:1 beyaz dizilirdi). Mercanların floresans renklerini en iyi ortaya çıkaran renk olmasının yanında, fotosentez açısından tam olması gereken yerde tepe yapıyor. Klorofil C ve diğer tüm karotenoid' lerin ihtiyacı olan spektrum aralığında. Ayrıca kuvvetli PAR sağlayabiliyor, ancak dezavantajı hepimizi rahatsız edebilen o mor tonlamanın kaynağı olması. Bunu giderebilmek için armatürlere diğer (cyan, mint, lime, amber) yardımcı renkler ekleniyor. Bu renkler tercih edilmeyecekse, Royal Blue yanına eklenecek beyazların dikkatli seçilmesinde fayda var.

    royal100.JPG

    UV; kullanılması hala tartışma konusu olan bir renk. Fotosentetik spektrumun en sol tarafında yer alıyor. Mavi ve Turkuaz floresans proteinleri desteklediği düşünülüyor. İlginç şekilde, yapılan deneylerde Yeşil Brain mercanların bu tayfa aşırı maruz kaldığında kalıcı olarak kırmızıya döndükleri bizzat Dana Riddle tarafından raporlanmıştır.

    Yapılan araştırmalar 370-400-420nm UV ışınımlarının okyanuslarda 4 metreye kadar inebildiğini göstermektedir. MH lambalar ve T5 lerin' de bir miktar UV yaydıklarını biliyoruz. "Geniş Mavi" spektrumun 390nm' lere doğru indiğini düşünürsek ledlerde de az miktarda UV kullanımının sakıncası olmadığı görüşündeyim. UV-A; led üreticilerini zorlayan, masraflı bir renk ve siyah ışık etkisinin gözümüzle ne kadar algılanacağı da ayrıca tartışılır.

    uv100.JPG

    Violet; 430nm tepe ile gözlerimizin algılayamadığı, fakat besleyici spektrumun içinde yer alan bir renk. PAR açısından güçlü, fakat algılayamadığımızdan ne kadar kuvvetli verip vermediğimizi kestirememekteyiz, bu neden ile dikkatli kullanılması gereken renklerden biri konumunda. Turkuaz floresans proteinleri desteklediği düşünülüyor.

    violet100.JPG

    Soğuk Beyaz; renk görseli açısından kırmızı bandı düşük olduğu için zayıf kabul edilir. Kırmızı, turuncu ve pembe renkleri donuk ve mat şekilde gösterir. Ancak verimleri ve ışık kuvveti nedeni ile çoğu tam spektrum armatürde halen tercih edilen renktir.

    white100.JPG

    Renkleri tek tek tam açarak baktıktan sonra bir de Aquareef ile hazır gelen programların grafiklerine bakacak olursak...

    spscoral.JPG

    SPS-gerçekten kuvvetli bir program, benimki gibi sığ nanolarda mutlaka kısılarak kullanılması görüşündeyim. Renk olarak sıcak sevenleri rahatsız edebilir, ancak mercanların tercihi %81 PUR değeri ve doğru spektrumdur.

    lpssoft.JPG

    LPS-Soft; %82 PUR değeri ile gerçekten verimli olduğunu tahmin ediyorum. Sığ tanklar yine şiddeti kısarak kullanmalılar.

    lpsspsmix.JPG

    marine.JPG

    Çoğu LPS ve soft mercan 75-150 PAR, SPS' ler ise 250-350 PAR arasında ideal olarak yaşayabiliyor. Programların tamamında %80 PUR üzeri ışınım olması, fotosentez açısından verimli olacaklarını düşündürttü. Ancak göz zevki tartışmaya açık bir konu, kimi daha sıcak ve daha doğru renkler görmek isterken, sadece mavi renklerle mercan büyüten dostlarımız da mevcut olduğundan bu konuda pek yorum yapamıyorum.

    u1.jpg
    u2.jpg
    u3.jpg

    Armatürlerde spektrum ve PAR/PUR dışında; eşit dağılım, yayılım, lens, difüzör(yumuşatma) gibi faktörlerin de önemli olduğunu unutmayalım. Armatürü yükselttikçe ışığın daha eşit yayılması önemli faktörlerden birincisi konumunda, hatta çoğu üretici sudan 35-40 cm kadar yukarıdan asılmasını tavsiye etmektedir. İkincisi ise ayarlar ile sürekli oynanmayarak, mercanlara tepkileri için minimum altı aylık zaman tanınması gerekiyor.

    Bu armatürde soğuk ve silik renklerden kurtulmak için; Cool white, Cyan, PC Amber, Mint kanalları zevkinize göre ayarlanabilir. Ancak Cool White' ı 30' un üzerinde çıkardığımda PUR yüzdesinin hemen iki puan kadar düştüğünü gördüm. Cyan, Mint ve Amber gerçekten daha net, kuvvetli ve kontrastlı bir görüntü oluşturuyor. Tüm bunlar sadece; birkaç Sıcak beyaz ve Doğal beyaz led ile halledilebilir miydi? bilemiyorum.

    Şimdilik 16.000K ve üzeri bir tonda program hazırlayıp kullanmaya başladım, seneye ile yaptığım gün boyu ölçümler sonunda aşağıdaki gibi bir grafik oluştu.

    ht.JPG

    http://www.akvaryumportali.com/threads/dana-riddle-dan-tavsiyeler.27729/#post-432610

    Yukarıdaki konuya, Dana Riddle'ın resiflerde yaptığı araştırmaya tekrar dönersek; mercanların belli bir PAR seviyesinden sonra fotosentezi durdurduğunu, fazla ışığın hiçbir şekilde kullanılmadığını, aksine mercan dokularında zarara neden olduğunu görmüştük.

    tgtgtgtgtg.JPG

    uu.JPG

    Bu nedenle uygun PAR değerinin yakalandığı saatlerde oynama yaparak fotosentez verimini arttırmak ve daha az enerji ile daha uygun büyüme elde etmek mümkün. Tabi bu arada; uygun kH, yüksek pH ve yeterli akıntının da sağlanması gerekiyor. Bu grafiğin anlattığı kadarı ile bu tankta aydınlatma iniş çıkış saatleri uzatılabilir veya tam yanma saat aralığı düşürülebilir. Armatürü daha yukarı kaldırmak ta olası bir çözüm.

    Aquareef Pro4 Nano kullanan üyeler profil yüzdelerini de ekleyerek yorumlarını yazarlarsa bu başlıkta tartışabiliriz.

    Alttaki video serisini izlemenizi tavsiye edebilirim.
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLBaMLrfToJyw4xP9HrobsAunp2bcq4m7L

    Ufak bir konu tekrarı için ise,
    http://www.akvaryumportali.com/threads/mercanlar-ve-aydınlatma-hakkında.28101/

    Keyifli Hobiler.
     
    Düzenleme: 8 Haziran 2021
    hiter, veysel, Erdem. ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  5. zorvolkan

    zorvolkan

    Mesajlar:
    594
    İsim:
    volkan zor
    Eline koluna bilgine sağlık abi, önemli bir bilgi paylaşımı...
     
  6. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
  7. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    20210919-IMG_0975.jpg

    1.5 yıllık olmak üzere...benim için rekor sayılıyor :).

    -PS ve su değişimi yok.
    -Aquareef SPS+LPS programı %75 güç aydınlatma (mavi ağırlıklı soğuk, günlük 10 saat).
    -Cep filtrede zeolit ve az karbon (keyfe keder yenileniyor).
    -Günlük Hikari Marine granül yem.
    -Rastgele günlerde bir damla Aquaforest BioS.
    -Her ay yenilenen, haftalık bir dkH' doygunluğunda Kalkwasser çözeltili su tamamlama.
    -Her ay bir damla Seachem reefplus, Seachem Fitoplankton.
    -Her ay 5-8 gr. ile hazırlanan Aquaforest Mg çözeltisi.
    -Her ay 0,5 ml. Zeochem Fosfat, 4ml. DIY Nitrat çözeltileri (sıfırlanmamaları için).
    -Her ay 2-3 damla Aquaforest Component 3 (Potasyum ve diğer iz elementler için).
    -Her haftasonu donmuş Artemia.

    Keyifli "minimal" hobiler...
     
    Pennywise, veysel, Erdem. ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  8. Fatih BARLAS

    Fatih BARLAS

    Mesajlar:
    6.876
    Yer:
    Pendik
    İsim:
    Fatih BARLAS
    Maşallah eline sağlık Mahir.
     
    Montimahir bunu beğendi.
  9. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    Sağol Fatih, bir şekilde kendi kendine artık... :)
     
    Fatih BARLAS bunu beğendi.
  10. Pennywise

    Pennywise

    Mesajlar:
    10.851
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Levent Yaşar
    4CC01515-A914-4648-BBC2-0BBE9CACC9F0.jpeg
    Yerinde ziyaret ettim. Mercanlar ve balıklar gayet keyifliler. Nano diyince mahir derim. Ellerine sağlık dostum
     
    A.P Bot Yazı düzenlemesini kaydetti.: 22 Eylül 2021
    Erdem., veysel, Fatih BARLAS ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  11. veysel

    veysel

    Mesajlar:
    16.076
    Yer:
    ankara (aydın)
    Birer Nano yapalım basganım.
    Özledim iyiden iyiye hem deniz hemde muhabbet. Eksik kaldı bir tarafımız sanki.
     
    Pennywise bunu beğendi.
  12. Pennywise

    Pennywise

    Mesajlar:
    10.851
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Levent Yaşar
    Valla evde yerim yok yoksa nano süper olur ama
     
    veysel bunu beğendi.
  13. veysel

    veysel

    Mesajlar:
    16.076
    Yer:
    ankara (aydın)
    Minik bir tank olur basganım. Ben başladım ufak bir şeyler bakalım.
     
  14. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.346
    Yer:
    Bursa
    Aradan bir ay geçti ve tankın son hali yukarıdaki gibi ağırlıklı olarak yumuşak türler ile dolu haldeydi, ancak kurulumdaki Soytarı& Anemon konseptinin baya bir dışına çıkılmıştı. Uygun anemon ve anemon yerleşimine uygun bir peyzaj arayışım bu süreçte devam etti, nihayet hafta sonunda Merkür retrosundan da kurtularak restitüsyon çalışmalarına hız verdim (Uygun üç parça anemonu da sonunda bulabildim, ancak şimdilik bir adet aldım). Önceki kayadan ayırabildiğim halihazır mercan fraglarını sökerek yeni kayanın etrafına yerleştirdim. Nihai yerlerine anemon yerinde kaldıktan sonra karar vereceğim.

    BTA ilk günden bir oyuk bulup yerleşmeye karar verdi, umarım uzun süre burayı terketmez. Beş aydır anemonsuz kalan balıklar konak edinmede kararsız kalınca, ilk seferde uyguladığım yöntemi kullanarak yeni evlerine yerleştirdim. Yöntem basit; mercan maşası ile yavaş hareketler ile balıkları fazla korkutmadan taciz edip, anemonun yanına yaklaşmarını sağlıyoruz. Ne zaman anemona yaklaşsalar maşayı geri çekiyoruz. Her seferinde anemona yakınlaşmanın güvenli olduğu psikolojisine kapılıyorlar. Bu arada anemonun kolları balıklara değdikçe genlerindeki kod devreye giriyor ve daha da meraklanarak sonunda anemona giriyorlar.

    Bu yöntemi ilk defa denediğimde 3-4 saat belli aralıklarla uygulamıştım, daha önceden konak edindiklerinden olsa gerek bu sefer 10 dakika sürmedi. Şimdilik gelişmeler bu şekilde, devamında farklı renklerde bir iki parça daha anemon ekleyip yine renkli zoalar ile devam etmeyi düşünüyorum, keyifli hobiler.

    20211021-IMG_0980.jpg

    20211021-IMG_0989.jpg

    20211021-IMG_1016.jpg

    Bu arada bir de "plastik bardaktan betta kurtarma tankı" kurdum. Bu balıklar kesinlikle hak ettikleri koşullarda yaşamalılar.

    20211021-IMG_1032.jpg

    20211021-IMG_1035.jpg

    20211021-IMG_1044.jpg
     
    Düzenleme: 21 Ekim 2021 12:19
    veysel ve Fatih BARLAS bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş