1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Aquaforest Resif Ürünleri

Başlığı 'Tuzlu Su Kimyası ve Ekipman Portalı' kategorisinde Montimahir tarafından 27 Eylül 2016 başlatılmıştır.

  1. burak ozu

    burak ozu

    Mesajlar:
    1.699
    Yer:
    Bursa
    İsim:
    burak özügeldi
    Vitality ve amino kullandim cyano ile cidfi sorun yasafim. Direk sebep oldular diyemem cokbfazla olsilik var ancak amino igin iyi seyler dusunmuyorum. Vitality renklenmede bariz etkili okurken ilave amino girince tank sapitti
     
    ByAdNaN bunu beğendi.
  2. ByAdNaN

    ByAdNaN

    Mesajlar:
    37
    Yer:
    Rize
    İsim:
    Adnan BAŞ
    Selam..
    Bende af vitaly ve amino mix kullandigimdan beri cyno oluşumları yaşadım. Ro filitrelerinde sıkıntı olduğunu düşündüğüm için tamamını değiştim silikat reçinesi de dahil. Ama halen cyno oluşuyor. Ayrıca gündüz cami temizliyorum ertesi gün kahverengi toz gibi oluyor. Kz ürünü aldım ve af vitaly ve amino mix i bıraktım. Kahverengi yosunlanma ile cyno gitti. Kz ürünleri bitince yeniden kullanmaya başladım. 1,5 hafta oldu ve yeniden aynı durum oldu. Bende seninle aynı durumdan muzdarip im.

    GM 5 Plus d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    burak ozu bunu beğendi.
  3. burak ozu

    burak ozu

    Mesajlar:
    1.699
    Yer:
    Bursa
    İsim:
    burak özügeldi
    Ben rowa phos ile birlikte kurtuldum. Artik kullanmaya cesaret edemiyorum :)
     
    ByAdNaN bunu beğendi.
  4. ByAdNaN

    ByAdNaN

    Mesajlar:
    37
    Yer:
    Rize
    İsim:
    Adnan BAŞ
    Suan karbon doldurdum reaktoru.. insallah temizler. Bu aksamdan itibaren kullanmayacagim.. amino asit icin almistim iki urunu sanirim gretech M yada acropower alacagim..


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
     
  5. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.179
    Yer:
    Bursa
    Sanıyorum en fazla kullanılan ürünlerinin içerikleri;

    Vitality : Vitamin A, Vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B6, Vitamin B12, Vitamin C, Vitamin D3, Vitamin E, and Vitamin K3 içeriyor.

    AF Energy : Mercanların besin sindirimine yardımcı; Omega-3 and Omega-6 yağ asitleri, çeşitli zooplankton, karbohidratlar, vitamin ve amino asitler bulunuyor. Mercanlara Parlak pastel rengi veren içerik ise sanırım az miktarda bakır sülfat(zooxanthellae ile ilişkili).

    AF Build : pH’ ı doğru seviyelere çekerek sert mercanların gövdelerini oluşturmak için kullandıkları kalsiyum karbonat alımını kolaylaştırırken aynı zamanda mavi-yeşil saç sakal yosununun gelişimini önlüyor.

    AF AminoMix: Özellikle ULNS sistemler için öneriliyor. Mercan metabolizmasını hızlandıran, besin alımını kolaylaştırarak zinde kalmalarını sağlayan yirmiden fazla amino asit içeriyor.
     
  6. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.179
    Yer:
    Bursa
    Aquaforest tarafından sunulan bir hizmet olan "tuz numune ICP-OES testi sayfası" ve yeni açtığınız tuzun lab değerleri. Sonuçları kova dışında ve kapak altında bulunan 6 haneli kodu girerek aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz(merak eden kaldı ise). :)

    https://aquaforest.eu/en/icp-oes-results/

    aforest.JPG

    Lityum ve Demir az fazla gibi...
     
    Düzenleme: 31 Temmuz 2018
    burak ozu bunu beğendi.
  7. Çağatay Utku

    Çağatay Utku

    Mesajlar:
    615
    Yer:
    İstnbul-Bahçeşehir
    İsim:
    Çağatay Utku
    Ben bunları kullanıyorum ilk aldığımdan beri mercanlarda fosforik renklerde artma oldu
     
  8. EmirG

    EmirG

    Mesajlar:
    135
    Yer:
    Ortaköy/İstanbul
    İsim:
    Emir Giresunlu
    selamlar,

    kullanırken neye dikkat ediyorsunuz, ışıklar kapalı iken yazıyor ancak armatür dimli, ışıklar kapanmaya yakın zaten mercanlar kapanmış oluyor. bu suya vermiş olduğumuz katkıyı nasıl alacaklar bünyelerine?
     
  9. Çağatay Utku

    Çağatay Utku

    Mesajlar:
    615
    Yer:
    İstnbul-Bahçeşehir
    İsim:
    Çağatay Utku
    bende bu sebepten ışıklar kapanmadan 30 dakika önce veriyorum
     
  10. EmirG

    EmirG

    Mesajlar:
    135
    Yer:
    Ortaköy/İstanbul
    İsim:
    Emir Giresunlu
    ben de aynısını uyguluyordum. demek doğru yoldayız. ama bu cyano yazılarından korktum. bende de benzer bir oluşum var ama emin olamıyorum
     
  11. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.179
    Yer:
    Bursa
    Aquaforest probiyotik yöntemini ve katkılarını uygulamadan önce, basitçe genel tank biyolojisi ve ekipmanlar hakkında bilgi sahibi olmakta fayda var. Kimya, biyoloji ve diğer faktörler oturmadan uygulanacak herhangi bir bakım/katkı yöntemi, sisteme faydadan çok zarar getirebilir.

    Peki nedir bu faktörler?

    -Tankınızı öncelikle iyi tanımanız gerekiyor. Hangi canlılara yöneleceksiniz? Sadece SPS mi? SPS ve LPS karışık mı? Yoksa Soft, LPS ve balık mı bakacaksınız?
    -Bakacağınız canlılara göre kullanacağınız katkı gamındaki ürünleri tanımalı ve ne zaman kullanacağınızı bilmelisiniz. Adım adım ilerlemeli ve herhangi bir ürünü kullanmaya başlamadan önce tankınızın buna ihtiyacı olup olmadığını sorgulamalısınız.
    -Herhangi bir katkı yöntemini test yapmadan uygulamak, pist ışıklarını görmeden uçak indirmeye çalışmaya benzer. Testleriniz istenilen uygun aralıklarda sonuç vermiyorsa beklemelisiniz.
    - Bu hobide verilecek en önemli tavsiye, "sabreyle işine, hayrı gelsin başına" 'dır. Başarının kısa sürede gelmeyeceği sanırım forumdaki yüzlerce tank günlüğü ile kanıtlanmıştır. Kısa vadede olumlu sonuç alınamayınca suç genellikle kullanılan ürüne atfedilmektedir. Oysa sistemi hiç ihtiyaç olmayan ürünler ile çorba etmek, hobide en fazla yapılan hatalardan biridir.
    -Doğal yollar ile NP (nitrat/fosfat) kontrolü ve probiyotik yöntemlerin olmazsa olmazları arasında; sisteme yetecek ve verimli çalışacak Protein skimmer, ana tank içinde yeterli su hareketi ve yeterli kuvvette aydınlatma gösterilebilir.

    Tüm bu sayılan faktörler tamam ise probiyotik yöntemi uygularken alacağınız riskler de minimuma inecektir.

    Probiyotik yöntemin öncelikli hedefi; sistemdeki bakteri faunasını destekleyip, Nitrat Fosfat gibi besinleri doğal yollardan düşürmektir. Bakteriler her sistemin vardiyalı işçileridir. AF' ın hangi ürününde, hangi bakteriler ne iş yapıyor bakalım.

    -Bio S : Nitrifikasyon bakterileri. Amonyak ve diğer zararlı bileşikleri dönüştürürler. Yeni kurulumlarında döngünün hızlanmasında veya halihazır sistemlerde su değişimlerinden sonra destek olarak kullanılır.
    -Pro Bio S : Fosfat ve Nitratı kullanarak sistemden biyolojik kütleler halinde uzaklaştırılmalarını sağlayan probiyotik bakterileri içerir. Ortaya çıkan ürünü uzaklaştırma işi büyük ölçüde PS' nindir. Tankta su süzen canlılar (Clam, Sünger) varsa bundan faydalanır. Canlı bakteri içeren bu ürün kullanılmadan önce iyi çalkalanmalı ve buzdolabında saklanmalıdır. Üç ay içinde de tüketilmelidir.
    -Pro Bio F : Probiyotik bakteri bu sefer toz olarak hazırlanmış ve yanına karbon kaynağı eklenmiştir. Mercanların ana besini olan bakteriyel plankton oluşumunu sağlar. Filtre ekipmanının sınırlı olduğu veya hiç olmadığı nano tanklarda kullanılması tavsiye edilmektedir.

    AF' nin bakteri ürünleri yukarıdaki şekilde, ikinci sırada sıvı polimer gurubu var.

    -NP Pro : Probiyotik bakterileri desteklemek için hazırlanmış sıvı polimer. Mantık basit; bakteriler beslendikçe çoğalıyor, çoğaldıkça da sudan aldığı NP tüketimleri artıyor. Bu bakteri fazlası da PS tarafından sudan toplanıyor (PS önemli). Özet şeklinde mantığı kavramak açısından bilimsel detaya, isimlere girmiyorum. İsteyen; probiyotik bakterilerin nasıl çalıştıklarını, açığa çıkan biyokütlenin içeriğini , sıvı polimerleri ve bakteriplankton nedir ? araştırabilir.

    Son ürün olarak en çok konuşulan Probiyotik tuz geliyor. Tuz, probiyotik bakteri, karbon kaynağı, aminoasit ve vitaminler' den oluşuyor. "Nitrat fosfat düşüren tuz" ? Cevabı kullanıcılar söyleyecek. En azından AF' nin yöntemlerinde kullanılan ürün zincirlerine baktığımızda, tek başına mucize bir ürün olmadığını kestirmek mümkün.

    Hangi ürünleri nasıl kullanacağınız tamamen sizin tankınız ile alakalı. Bakacağınız canlılar ve sisteminizde izin vereceğiniz NP seviyeleri ile direkt bağlantılı.
    -LPS, soft ve balık tankları için önerilen değerler; Nitrat: 2-10ppm, Fosfat: 0.01-0.08 ppm ki fosfatı klasik titrasyon testleri ile bu seviyelerde ölçemezsiniz. Bu tanklar için sadece Probiyotik tuzu kullanmanız yeterli denmiştir. Yani fazladan bakteri veya sıvı polimer girmenize gerek yok. İlaveten bunları kullanmanız halinde cyano gibi sıkıntıların baş göstermesi muhtemeldir.

    -SPS, LPS karışık tanklar için önerilen değerler; Nitrat: 2-5 ppm, Fosfat: 0.01-0.05 ppm ki fosfatı klasik titrasyon testleri ile yine ölçemezsiniz. Nitrat test kitlerinde ise iyi bir göze sahip olmak lazım veya yan çevirip bakmak :). Aquaforest bu tanklarda; Probiyotik tuz, Pro Bio S ve NP Pro kullanılmasını öneriyor.

    Geldik yolun sonuna; sadece SPS bakılacak (sadece bakılmayacak), iyi büyüyecek, pırıl pırıl parlayacak. ULNS (ultra low nutrient system) yani Nitrat: 0.00, Fosfat : 0.00 ?!? İşte burada yukarıda sayılan tüm ürünlerin kullanılması önerilmiş. Bu da zooxhenthellae' lerin tamamının mercandışı kalması anlamına geliyor (kimileri yurtdışına kaçıyor). Mercanlar sıkı bir diyete giriyor ve fotosentezden ümidi kesen mercanların hayatta kalmaları için tek çareleri dışarıdan besin toplamak.

    ULNS sistemler sürekli test ve gözlem gerektiren tanklardır ve sadece tecrübeli, ne yaptığını bilen hobiciler tarafından başarı ile uygulanmaktadır. Şart mıdır? Hayır. Riskli midir? Sonuna kadar. Ne kadarı ile yetineceğinize ve tatmin oranınıza göre değişir. Yazıda belirtilen NP değerleri olmazsa olmaz değerler değildir, ancak tutarlı ve ideal oldukları söylenebilir. Bu değerlerde mercan olmaz diye bir kaide de söz konusu değil, Aquaforest' ın tavsiyeleridir.

    Aquaforest ürünleri ile NP' ınızı (nitrat/fosfat) kontrol altına aldınız, peki şimdi ne olacak? İş önce büyütmeye sonra renklendirmeye geliyor.

    Açlık çeken mercanlarınızın bu koşullarda yaşamaları için dışarıdan takviye besin, yem ve çeşitli ürünler yardıma yetişiyor. Bu ürünleri kullanmadan önce Nitrat ve Fosfat işini halletmiş olmanız gerekiyor ki gireceğiniz besinler ile istenmeyen organizmaları coşturmayın. NP' niz yüksek ise mercanlarınız dışarıdan gelen takviyelere karşı isteksizdir ve gireceğiniz her katkı; cyano ve diğer algler tarafından afiyetle tüketilecektir.

    Bir diğer sakıncalı durum ise katkıların ve yemlerin bilinçsizce ve aceleci şekilde kullanılmasıdır. Dozlamaya genellikle önerilenin çeyreği şeklinde başlayın. Önerilen dozaja haftalar içinde sabır ile gözlem yaparak ulaşmanız birşey kaybettirmez. "Önerilen doz" denilen de zaten her tank için geçerli değildir veya her defasında tam dozaj vermeniz sizi başarıya götürmeyebilir. Önemli olan belli bir ölçekte devam edip, yeterli seviyede durabilmektir. Sabır önemli. Hazır olmayan bir tanka katkıyı saldığınız anda alakasız sonuçlar ile karşılaşmaya hazır olmalısınız.

    Yeni başlayan arkadaşlar, işin mantığını kapmak için bol bol tank günlüğü okumanız ve hobicinin nerelerde hata yapmış olup olmayacağını tahmin edebilmeniz gerekiyor. Boş vakitlerinizde bol bol okuyun.

    NP seviyelerimizin uygun olduğunu test etmeden nasıl anlayabiliriz?

    -Camlarınızı iki günde bir, hatta hiç silmiyorsanız. Gözünüze batan bir yosunlaşma oluşumu yoksa,
    -İstemediğimiz alg oluşumları bir bir yok oldularsa,
    -Suyunuz temiz ve berrak görünüyorsa,
    -Mercanlarınızın renkleri git gide soluklaşmaya, renkler donuklaşmaya başlıyorsa,
    -Mercan büyümesinde/gelişiminde yavaşlamalar görüyorsanız

    Beslediğiniz bakteriler ve PS görevini yapmış, NP yanında mercanlar için gereken bazı eser besinleri de sistemden uzaklaştırmıştır. Yukarıdaki belirtiler, aynı zamanda mercanların yavaş yavaş besinsiz kalmaya başladıklarının da göstergeleridir.

    Daha aşırı durumlarda görülen "RTN" ve "STN" durumları ise SPS' cilerin sık sık yaşadığı durumlardandır, forumlarda tank günlüklerinde hakkında yüzlerce hikaye olduğundan detaya girmeye gerek yok.

    Aquaforest, NP kontrolü sağlandıktan sonra mercan besini ve katkılarının yavaşça sisteme entegre edilmesini öneriyor. İlk sırada kısaca ABVE olarak bilinen katkıları var.

    -Amino Mix : Amino asitler, zooxhenthellae gelişimine katkısı olduğu yazılmış. Zooxhenthellae gelişimi de fotosentezin artması anlamına geliyor, yani yaktığımız küsüratlı watt elektriğin karşılığı burada alınmaya başlanıyor. Buraya kadar okuduysanız, NP kontrolü sırasında zooxhenthellae' lerin darbe aldığını yazmıştım. Bu katkı da onların geri dönüşüne destek oluyor. Burada net bir ikilemde kalıyoruz. Mercanı önce aç bırakıyor, sonra dışarıdan destek oluyoruz:). Katkının aynı zamanda mercan bağışıklığını güçlendirerek hastalık ve beyazlama riskini düşürdüğü iddia edilmiş. Vitality ile aynı gün kullanılıyor.

    -Build : İyodür, Kalsiyum ve Karbonat karışımı sert mercanların kalsifikasyon verimini arttırıyor. pH' ı yukarı çekiyor. Cyano ve diğer istenmeyen alglerin gelişimlerini de kısıtlıyor. Energy ile aynı gün kullanılıyor.

    -Energy : Yağ asitleri, vitamin ve amino asit içerikli bir ürün. Renklenme (pastel renkler) için faydalı olduğu yazılmış. Eser miktarda bakır sülfat içerdiğini biliyoruz. Build ile aynı gün kullanılıyor. Anladığınız, Zoox' lar ile sürekli uğraşmaya devam ediyoruz.

    -Vitality : İçeriğini daha önce yazmıştık, mercan sağlığı ve renklenme için önerilen vitamin içerikli bir ürün. Amino Mix ile beraber kullanılıyor.

    AF' nin amiral gemileri olan bu dört üründen başka üç ürünü daha mevcut.

    -Phyto Mix : Protein, karbonhidrat ve yağ asitleri içeren toz yem. Soft, gorgonya ve NPS' ler için tavsiye ediliyor. Sistemdeki pelajik plankton artışını da destekliyor.
    -Ricco Food : Mushroom ve ricordealar için üretilmiş toz ürün. Tanka karışımla verilebilir veya hedef besleme yapılabilir.
    -Power : Bu da SPS' ler için çeşitli fitoplanktonlardan oluşan toz halinde üretilmiş bir yem. Bağışıklık ve büyümeye destek olduğu söylenmiş.

    Bu üç ürün beraber karıştırılarak kullanılabilir. Işıklar kapandıktan sonra mercanlar beslenme moduna geçtikleri için, en iyi zamanlama ışıklarınız kapandıktan hemen sonra olacaktır. Akıntınızı iyi tasarladıysanız, yemler tank çindeki tüm mercanlara ulaşacaktır, aksi takdirde hedef besleme yapmanız gerekebilir.

    Bu yemler tankınızda yosun veya cyano gibi oluşumlara neden oluyorsa dozlamayı kesmeniz gerekiyor. NP kontrolünü ele aldıktan ve bu oluşumları hallettikten sonra yemleme rejimine geri dönülmesi tavsiye edilmiş. Bu oluşumlara neden olarak genellikle dozlamanın zamana yayılarak yapılmaması ve tavsiye edilenin 1/4' ü ölçekte başlanmaması gösteriliyor.

    Genel tavsiye olarak; ilk bakışta mercanları gözlemlemek ve bize ne anlatmak istediklerini bilmek önemli. Bu şekilde kendi standartlarınızı belirleyerek istediğinize ulaşmak mümkün.

    Keyifli hobiler.
     
    Düzenleme: 26 Eylül 2018
    Sinan09, Fuat Çakmak, ataysemerci ve diğer 4 kişi bunu beğendi.
  12. Tarık KÜÇÜK

    Tarık KÜÇÜK

    Mesajlar:
    1.786
    Yer:
    İzmir
    İsim:
    Tarık KÜÇÜK
    Mükemmel bir makale olmuş, bilgilendirme için çok teşekkürler. Bunca zaman söylenmesine ve her defasında tekrarlanmasına rağmen çoğumuzun yaptığı aceleci davranıp sistem daha kendini toparlayıp düzene girmeden katkı arayışına girip çoğu zaman kulaktan dolma bilgilerle akvaryumumuza eklediğimiz canlılara bakmadan gelişi güzel katkı eklenmeye başlamasıdır. Misal dün yaptığım testte Mg:1410 çıktı, bunu görünce evyah düşürmem lazım deyip gereksiz müdehalelere giriyoruz. Oysaki bekleyip bir haç haftalık su değişimi sonrası ölçüm yapsak ideal değerlere gelecek ama her şey hızlıca olsun mercanlar büyüsün coşsun renklensin istiyoruz. Böyle davranınca da dediğiniz gibi akvaryum çorbaya dönüyor bu defa zaten oturmamış iyonik dengeyi bozduğumuzdan düzeltmek uğruna farklı katkılar giriyoruz. İyice hoplayıp zıplayan değerlerden etkilenen canlılar ölmeye yada kötüleşmeye başlayınca da hevesimiz kaçıyor ve olmayacak bu iş deyip bozma düşünceleri akla geliyor. Halbuki bir kaç hafta/ay hiç bir müdehale etmeyip herşeyin oturmasını beklesek işimiz çok daha kolay olacak.
     
    Sinan09 ve MESUT_KERİM bunu beğendi.
  13. Divin

    Divin

    Mesajlar:
    112
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Mert Yılmaz
    Oldukça detaylı ve açıklayıcı bir yazı, tebrikler. Burada sizin de belirttiğiniz gibi probiyotik/ bakteri metodunun düzgün işleyebilmesi için en önemli nokta sabır ve kaliteli bir PS. Bu metod ile NP düşürülememesinin en önemli nedeni efektif/ yeterli yapılmayan skimming.
     
    Montimahir bunu beğendi.
  14. EmirG

    EmirG

    Mesajlar:
    135
    Yer:
    Ortaköy/İstanbul
    İsim:
    Emir Giresunlu
    mükemmel açıklayıcı bir anlatım, af amino mix ve vitality veriyordum ilk başta cyano başlar gibi oldu, o arada build ve energy temin etmiştim. onlardan devam ediyorum. cyanonun bakteri olduğunu bildiğim için amino asiti kesmiştim. şu an amino mix ve vitality vermiyorum.
     
  15. Tarık KÜÇÜK

    Tarık KÜÇÜK

    Mesajlar:
    1.786
    Yer:
    İzmir
    İsim:
    Tarık KÜÇÜK
    Burada bir sorum olacak; etkili skimming için örneğin şu an Reef Octopus XP1000SSS kullanıyorum bunu BK Double Cone 180'le değiştirsem faydalı mı olur yoksa Soft+bir kaç lps canlı için fazla mı gelir? Tank hacmi 250 Litre
     
  16. Rubbertooth

    Rubbertooth

    Mesajlar:
    863
    Yer:
    İstanbul
    Daha öncede yazdım, çok araştırdım, okumadığım kaynak kalmadı, bu hacme max olacak DK 150, ki fikrimi sorarsan o bile fazla, DK130 ideal olan.

    Bakalım diğer arkadaşlar ne diyecek...
     
  17. Tarık KÜÇÜK

    Tarık KÜÇÜK

    Mesajlar:
    1.786
    Yer:
    İzmir
    İsim:
    Tarık KÜÇÜK
    Hayallerimle oynadın :D Mini serisine bakayım o zaman 160-180 falan.
     
  18. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    7.179
    Yer:
    Bursa
    DK130 iyidir :)
     
  19. Tarık KÜÇÜK

    Tarık KÜÇÜK

    Mesajlar:
    1.786
    Yer:
    İzmir
    İsim:
    Tarık KÜÇÜK
    RD3 motoru kıssam da mı olmuyor diye ısrarlı sorular sorayım :)
     
  20. Rubbertooth

    Rubbertooth

    Mesajlar:
    863
    Yer:
    İstanbul
    :sopa:
     

Sayfayı Paylaş