1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

Başlığı 'Akvaryum Kahvesi' kategorisinde suret tarafından 27 Aralık 2011 başlatılmıştır.

  1. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Aslında makina fotoğrafı çeker, sonra bizim isteidğimiz şekilde ve kendi ayarlandığı şekilde bunu jpg'ye çevirir. Eğer istersek raw çektiği görüntüler üzerinde ham olması nedeniyle jpg'ye kıyasla daha fazla oynar ve genellikle jpg'den daha güzel görüntüler elde ederiz. Bunun nedeni de, jpg'ye tam olark bizim isteidğimiz gibi çevirmiş olmamız, bu sefer işi makina değil biz yapmış oluruz. Tabii uğraşması biraz sorunlu, sıkıcı olabilir ama sonuçları genellikle tatmin edicidir. Ps cs5 için camera raw'ın yeni sürümü çıkmıştı geçtiğimiz aylarda, güzel bişey, işe yarıyor.

    Ha bir de bazen daha iyi sonuçlar verir, en profesyonel programı kullanmak ve öğrenmeye çalışmak yerine başka alternatifler denemek...
     
  2. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Burak o zaman bize birazda kamera Raw dan bahset. Mesela hangi düğme ne işe yarar. Yada daha basit hangi düğmelerle oynayalım. Var mı bir püf noktası. Aşağıda aynı fotoğrafın saf ve oynanmış halleri var. Sonuç beni tatmin etti dersem yalan olur. RAW üzerinden harikalar yaratılabildiğini biliyorum.

    Saf ve temiz :D

    deniz akvaryumu.jpg

    Dibine kadar oynanmış :D

    resif.jpg

    Birde blue tang, beyaz ve mavi ışık birlikte yanarken pembemsi çıkıyor fotoğraflarda. Çıplak gözle çok hoş görünen mavi, fotoğrafta neden pembe çıkar?

    blue tang.jpg
     
    A.P Bot Yazı düzenlemesini kaydetti.: 17 Mayıs 2015
  3. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Hakan ellerine sağlık bak doğru yoldasın, güzel gidiyor hakikaten. Camera Raw'ı kullanmayı hiç bilmiyıorum ne yapayım nasıl yapayım diye soruyorsun ama işin aslı şudur ki senin gözlerinin renklere, kontrasta, ışığa, tonlara aşinalığı ve snein kişisel tercihlerinin dışa vurumu neticesinde bilip bilmeden yaptığın fotoğraf üzerindeki her oynama, bu örnekte de olduğu gibi güzel sonuçlar çıkaracak. Senin beğenmemen ise daha fazlasını yapabileceğini bilmenden kaynaklanıyor. VE bunu yapmak için kendine çıkış yolları aramandan...

    Şöyle düşünelim, raw ile fotoğrafta bir takım değişiklikler yapıyoruz. Sonra da buna bir daha dokunmuyormuyuz? Camera Raw bize sonuca etki edecek temel ayarları değiştirmemizi ve save ettikten sonra açılan kareyi daha fazla müdahale edilebilir hale getirmeye yarıyor. Elimizdeki ham malzeme kaydedildikten sonra ne kadar fazla müdahaleye izin veriyorsa bizim işimiz o kadar kolaylaşır ve ufkumuz bir o kadar da açılır.

    Yani camera raw ile öz niteliklerini aşırıya kaçmadan değiştirdiğimiz ve ışık değerlerini kaybetmediğimiz bir fotoğrafı ikinci aşamada güzel hale getirebiliriz. Bunun için çekim anını hatırla. Önündeki kareye bak. Farklar neler? Ne olması lazım? İşlemi önce cr sonra ps diye düşün ve bunları da 2 veya 3 aşamalı olarak uygula: 1. aşama CR ile öncelikle ışık, (renk, ton, kontrast) değerlerini düzenlemek. 2. Aşama fotoğrafın netliğe etki eden sharpen, blur ayarlarını düzenlemek. 3. aşama da diğer tüm düzenlemeler olsun. Bir anda hepsini birden yapınca allak bullak olur ne yazık ki. Bundan sonra kaydedip ps'de açarsın fotoğrafı ve çekim anındaki kare ile elindeki kareyi kıyasla. ne olması gerektiğini değil de nasıl olmasını istediğini düşün. uygun ayarlar ve düzenlemeler bundan sonra uygulanacaktır.

    CR ile temelde ışık değerlerini kaybedersen geri dönüşü olmaz ne yazık ki, yedek almak lazım işleme başlamadan önce. VE mutlaka bir ayarı açıp kısarken neyi öldürdüm hangi değeri yok ettim diye de düşünmek lazım.

    birlikte birer fotoğrafı editleyebiliriz aslında, güzel olur belki.
     
  4. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Teşekkürler Burak. Fırsat oldukça denemelere ve burdan paylaşmaya devam edeceğim. İstediğim gibi bi kare yakalarsam eğer RAW formatında sana ulaştırayım ikimizde üzerinde oynayalım bakalım neler olacak.
     
  5. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Birde blue tang, beyaz ve mavi ışık birlikte yanarken pembemsi çıkıyor fotoğraflarda. Çıplak gözle çok hoş görünen mavi, fotoğrafta neden pembe çıkar?

    Şu şekilde ifade etmeye çalışayım, makinanın gördüğü bizim gördüğümüzden farklıdır. Dijital ise bunu bir araya getirme çabasını kendi imkanları dahilinde yapar. Genellikle de başarır. Bazen de böyle sapıtır :) Siyahbeyaz fotoğraf tekniği iyi olan ve günümüzde bu bilgiye layıkıyla erişmiş olup da bunu kullanan kişilerin sayısının azlığından ve bilen bilmeyen herkesin fotoğrafçı kesilmesinden muzdarip olsak da fotoğrafı oluşturan, fotoğrafı fotoğraf yapan bir teknik vardır. Bunu bilip de kullananlar şimdilerde gördüğümüz yaşlı fotoğrafçılardır aslında. Gri skala adını verdiğimiz basit bir skaladır ilk bakışta bi halta yaramaz gibi görünen bu skala siyahtan beyaza doğru gri tonları içeren basit bir skaladır.

    Bu ne işe yarar? Neden gri skala? Fotoğraflar renkli ise bu ne işe yarar ki? Gri tonlarla ne işim olur, balık da mavi gökyüzü de. hele hele kız arkadaşımın gözleri masmavi napıcam gri skalayı? Siyah beyaz çekersem mi işe yarar? eh renkli çekeyim fotoşopla siyah beyaz yapayım, oldu işte. Hem fotoşop her türlü ışık ayarı, her türlü gri rengi veriyor bana.. Açarım ordan, kısarım şurdan oldu sana ton ton fotoğraf.

    Evet şaşırtıcı olan bunların hepsi doğrudur. Gri skala bir işe yaramaz. al eline makinayı, getir otomatik moda çek şakır şukur. yükle ondan sonra fotokritiğe sana desinler ki, harika bir çalışma, tebrik ederim, ışığın bol olsun, iso seviyesi mükemmel, harikalar yaratıyorsunuz, size tapıyorum, kaç diyafram kullandınız... bu noktadan sonrası işi gerçekten yapmak isteyenler için kısa bir kaç bilgi içerir, sıkılıyorsanız veya bunlar size yetiyorsa lütfen kafanızı bulandırmayın. Fotoğrafçı geçinip ona buna öğüt verenler de barsa aramızda veya bir şekilde bu konuya düştüyse google'dan filan aşağıdaki yıldızlar arasındaki yazıları okumayın. Okumayın da bari bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olduğunuz ortaya çıkmasın. ...

    * * * * * * * * * * * *
    1987 yılında adamın biri imajların bilgisayarda işlenmesi için bir program yazmaya karar verir. Bu arkadaş Thomas Knoll'dür ve siyah beyaz fotoğrafçılık için babasının karanlıkodasını kullanan, bilgi ve deneyim sahibi bir öğrencidir, üniversite tezini hazırlıyordur. Bir program geliştirir ve adını da photoshop koyar. Fakat yetersizdir. İmajları tarayıp bilgisayar ortamına aktardıktan sonra gri skala seviyelerine sapmalar olduğunu fark eder. Bu sorunu aşamaz ve alt programlar üretir. Bundan sonra ortaya imaj işleyen bir çok program çıkar ve bu başka programların da önünü açar. İş bu kadar basit ve kısa değil ben kısaca özetliyorum, araya Adobe girer, anlaşmalar yapılır, photoshop 90 yılında piyasaya sürülür. Gri skala sorunu ne oldu? alt programlar ile photoshop desteklendi. ri skala sorunu neydi ki?

    Google'da aradım şimdi ve çıkan sonuçlar şunlar :
    Soru : Gri kart nedir?
    10'dan fazla sietde yazan tek açıklama : Gri Kart : Gri rengin %18 ini yansıtan kart.

    Gri kart hakikaten nedir? Neden %18 yansıtır, hayır ne işe yarayacak ki %18'lik yansıma? nasıl kullanılır, neden kullanılır, nerede kullanılır, nedir?

    Thomas Knoll ne sorun görmüştü de dijital imajların işlenmesi için farklı programlar yazmak zorunda kalmıştı? Aradan bu kadar zaman geçti, bu sorun çözülmüşmüdür? Çözüldüyse bu balık neden pembe? İş fotoşopta mı bitiyor? yoksa koskoca nikon da mı çözüm bulamıyor? bulsaydı balık mavi çıkardı. Neden çözemiyor? neden pembe? neden gri? neden %18?

    Temel fotoğrafçılık eğitimi versem iyi para kazanırmıyım yav?
    Hakan, ışık değerlerini makinanla ölçüm yapıp değiştirmen hakkında bir şeyler söylemiştim hatırlıyormusun? Onu yaparsan bu renk pembe sorununu çözersin.

    * * * * * * * * * * * *
    Bazıları için : Al otomatiğe çek fotoğrafı. Çıkan kareyi de pembe veya yeşil fakr etmez photoshop'la hue/saturation kısmından düzelt. Bu yeter.

    Bazıları için : Gri skala'yı unutma! Photoshop'a gerek kalmasın :)
     
    Pennywise bunu beğendi.
  6. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Kısaca beyaz ayarı diyosun. Akşam akvaryuma beyaz bişey koyup ayarlayım bakalım nasıl olacak. Otomatiğe almak kolay ama otomatikte çekecek biri neden dünyanın parasını verip DSLR makina, lens, filitre, tripod vs. alsın ki?
     
  7. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Thomas Knoll gri skalayı karanlık odada kullanıyordu, bu bilgisini kullanarak bir yazılım üretti ama ayar tutmadı.
    Gri skala ne zaman ortaya çıktı? ne işe yarar? Nikon/Canon/Adobe/Sony neden senin bu balıktaki pembe renk sorununu aşamıyor?
    Balıkta mı sorun var, kullanıcıda mı? Makinada mı?

    Beyaz ayarı doğru cevap.
    Otomatiğe alıcak ve şak şuk çekecek kişi zaten senin gibi bu soruları sormaz :) Bazıları da fotokritik fotoğrafçısı diye tabir ettiğim kişilerdir ki "lan bana da lazım bi tane, aliyim lan bi tane herkesde var" diye alır 1500 liraya bi makina. Sonra sorar forumlarda, alır bir tane de tele 500 liraya, 1000 liraya. Sonra sevgilisiyle, eşiyle, arkadaşlarıyla beraber çıkar fotoğraf gezilerine, akşama kadar gezerler ve fotoğraf çekerler. Sonra da tartışırlar onlar hakkında. hepsi usatadır, hepsi bilgilidir. Hepsinin makinası bir diğerinden iyidir, üst modeldir, 299 lira daha pahalıdır. Bazıları daha çok bilir, gidip ona sorarlar "ayy kaş diyaframla çektiin çok güzel olmuuuşş" diye..

    Eline su değen akvarist oluyor da eline makina alan neden fotoğrafçı olmasın ki?
    Temel de akvarist Burak da.
    Burak da fotoğrafçı, Temel de.
    Temel'in anemon'u defalarca bölünüp çoğalıyor, Burağın anemonu'u 1 ayda ölüyor.
    su benzer su, anemon benzer anemon, hatta arayıp da sorsam şunu şunu yap dese, ayar tutar mı?

    Eline kalem alan herkes şair oluyor mu? bazı dizeleri dizmek lazım, bazı kuralları bilmek ve o dizeleri de ona göre dizmek lazım. Herkes biraz Can Yücel olabilir, hepimiz küfrederiz. Herkes bir fabrikaya müdür olabilir veya vasıfsız eleman olabilir. Birşeylere başkaldırıp hapse girdikten sonra çıkıp başbakan dahi olabilir.. İnsanlar değişir, fikirler değişir. doğru bilgi ise sabittir.

    Alak 4-5 : "O, kalemle yazmayı öğretendir, insana bilmediğini öğretendir." Bilmediklerimizi bize öğreten ve Alim olan Allah'a hamd olsun. Ben bildiklerimi paylaşmaktan çekinmiyorum. İsteyen sorsun cevaplarım. Nitekim öyle de yapıyorum. Fakat lütfen bildiklerinizle coşmayın ben bu işi iyi biliyorum diye, ben de öyle yapıyorum. Ayetin devamında da diyor ki : Alak 6-7 "Hayır, insan kendini yeterli gördüğü için mutlaka azgınlık eder." Peşpeşe iki ayet, iki vecize.

    Bilmediklerimizi öğrenip paylaşalım, daha bilmediğimiz o kadar çok şey var ki...
    Bildiklerimi paylaşıyorum, hakkıyla bilmek isteyen olursa, hakkını verip kullanacaksa Gri skala diye kısaca değindiğim Ansel Adams'ın zone sistemi hakkında kapsamlı bilgi verebilirim.
     
  8. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.593
    İsim:
    halil kocan
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Burak abi sana sonuna kadar katılıyorum ben fotoğrafçıyım demiyorum ama karanlık odayı ve o banyoların biraz olsun tadına baktım. Elimde bir zamanlar nikormat vardı ve salonlarda fotoğraf çekip basıp satıyorduk o günler geride kaldı şimdilerde dediğin gibi eline makine alan fotoğrafçıyım diyor.

    Benim bir fikrim var şuan önümde fotoğraf makinesi ve photoshop yok olsa ben deneyeyim.
    Bir resmi açın ve ana renklerine katman olarak bölün RGB bunların her birine siyah beyaz tonlama ile ayar yaparak tekrar birleştirin bakalım asıl renkler ortaya çıkacak mı. Çünkü karanlık odada 3 renk vardır ve bu renklerle fotoğraf kağıdına tonlama yaparak renkler çıkardı. Hatırladın değil mi ?

    Benim ki bir fikir sadece bu fikride nerden kapıldın dersen bir ara kumaş baskısı için kalıp hazırlarken bu şekilde katmanlı çalışıp katmanlar birleştiriliyordu ve asıl renkler çıkıyordu.

    Unutmadan hakan abi hangi fotoğraf gerçeğe en yakın olan?
     
  9. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Gerçeğe yakın olanı ikisinin tam arası gibi :)
     
  10. bulents

    bulents Özel Üye

    Mesajlar:
    5.572
    Yer:
    İstanbul
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu


    Bakıyorum konuyu 3 kişi almış götürüyorsunuz 3-5-8 oynamayı bırakın da King oynayalım birazda tem03.gif
    Şaka bir tarafa konu aslında çok gerekli ve akvaryistler için doğru seçilmiş Burak. Tebrikler.
    Uzman olduğun konuda diğer aile fertlerini bilgilendirmenin zevki de cabası.

    Hakan yukarıdaki çektiğin fotoğraf için çok teknik olmayan basit bazı yorum yapacağım. Faydalı olacağını umarım.
    Netten indirdiğin resim Burak ın üzerine basa basa söylediği gibi yeterli ışık ortamı yaratılarak çekilmiş (muhtemelen stüdyo ortamı yaratılmış). Aralarındaki en büyük fark bu.
    Ayrıca resmin ana objesine (dottyback) ilk resimde ışık ve diğer stüdyo şartlarının (tripod,ışık perdesi,softbox vs. vs.) avantajlarını kullanarak doğru odaklanılmış. Senin çektiğinde arkadaki kaya grubu, dottyback ve sağ akvaryum camının bir bölümüne odaklanılmış. İki resmin büyük kompozisyon farkına sahip olması buradan kaynaklanıyor. Çektiğin kompozisyonda ısrarcıysan ışık, arka fon ve sabır ile çekmeye devam edeceksin. Yok ilk resimdeki kompozisyon yeter bana, balık fotoğrafın ana objesi olsun diyorsan balığa kare içinde daha fazla yer verecek daha yakın bir çekim yapabilirsin.
     
  11. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Öğreniyoruz yavaş yavaş. Zaten o fotoğrafta balık yeni gelmişti ve pek ortalığa çıkmıyordu. Alelacele çekilmişti.
    Son çektiğim 2 fotoğrafı.

    royaldottyback resim.jpg
     
    A.P Bot Yazı düzenlemesini kaydetti.: 17 Mayıs 2015
  12. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Halil, ben karanlıkodada 5-6 sene kadar fotoğraf bastım, oynadım ettim ama hiç renkli fotoğraf basmadım :) o yüzden çok fazla bir şey diyemeyeceğim o konu hakkında. tekniğini, kullanılan ekipmanları filan biliyorum bir kaç kere bastı bizim arkadaşlar ama işte.. hiç yapmadım. Dediğinde de çok haklısın aslında, rgb ayırıp tek tek sb çevirebiliriz, sonra yeni bir layer'a merge edip ortaya çıkan kontrast görüntüyü her kanal üzerinden layer özellikleriyle dahi basitçe oynayarak soft hale getirebiliriz. Belki de istediğimiz budur :)

    Photoshop'un en çok neyini seviyorum biliyormusunuz, örneğin bir fotoğrafı siyah beyaza çevirmenin 7-8 farklı yolu var. Her birinde de farklı sonuçlar ortaya çıkar. Ben bu farkları görüyorum, her ton benim için önemli olduğundan her birini fakrlı şekilde değerlendiriyorum. Fakat herhangi bir siyah beyaz fotoğraf için ctrl+alt+shift+b > enter da yeter hehangi birine :) Şunu demeye getireceğim lafı, herhangi bir renkle oynamak için/değiştirmek için sadece tek bir yol yoktur, pek çok farklı kısayoldan veya birleştirilmiş kombinasyondan aynı sonuca ulaşırsınız ama tonları farklı olur. bunu fark ediyorsanız kendi yolunuzu çizersiniz zaetn o aşamadan sonra kendi yorumunuzu da katmış oluyorsunuz.

    Rgb de senin taktiğin mesela :)
     
  13. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Hakan bu da pembe çıkmış ne dersin ?
     
  14. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.593
    İsim:
    halil kocan
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    DSLR makine olunca güzel çıkıyor. bende amatör sony renkleri iyice batırıyor milletin aklına uydum gittim sony aldım alsana canon veya nikon neymiş amatörde sony iyi miş ama akvaryumda iyi değil.:motz:
     
  15. bulents

    bulents Özel Üye

    Mesajlar:
    5.572
    Yer:
    İstanbul
    İlkine göre çok başarılı. :nazar:
    Polarize kullanıyormusun? O biraz boost ediyor renkleri.
    Renk ayarlarına biraz fine tune tamamdır bence.
     
    A.P Bot Yazı düzenlemesini kaydetti.: 17 Mayıs 2015
  16. kupeli

    kupeli

    Mesajlar:
    1.448
    Yer:
    Ankara
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Evet. Henüz beyaz ayarı olayına girmedim. Ama o karede ışık pozlama vs. yeterli gibi değilmi? Beyaz ayarınıda tutturabilirsem olacak bişeyler. "Işığım bol olsun mu?" :D
     
  17. bulents

    bulents Özel Üye

    Mesajlar:
    5.572
    Yer:
    İstanbul
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Üzülme be halil 15 sene önce sanki dslr mi vardı. Zenit makinelerle tırmalardık, :)
    Elindekinin kıymetini bil. İyi fotoğraf çekmek için iyi ekipman işin yarısı bile etmez demiş eskiler, iyi fotoğrafçı da lazım. :heyo:
     
  18. bulents

    bulents Özel Üye

    Mesajlar:
    5.572
    Yer:
    İstanbul
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Beyaz ayarı derin konu, ortamdaki ışık azıcık değişti mi yalan olur ayar mayar. Tekrar yapmak lazım ;) Burak anlatmış uzun uzadıya.

    Pardon:)
    Işık Pozlama hepsi yerli yerinde.
     
  19. halilkocan

    halilkocan

    Mesajlar:
    7.593
    İsim:
    halil kocan
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Bülent abi gözünü seveyim ben o Zenit lerin var bir tane bede zenit otomat ama bulamıyorum nereye sakladığımı ?
     
  20. suret

    suret

    Mesajlar:
    2.115
    Yer:
    istanbul
    İsim:
    Burak N
    Cevap: Akvaryum Portalı Fotoğraf Ana Konusu

    Çok sevdiğim bir laf vardır, "tak tak kafasına vurdu, fotoğraf bununla çekilir dedi" Eugene Smith, Ansel Adams, Henri Cartier Bresson, hepsi 50 mm'lik sabit objektifle sanat harikaları yaptılar. o zaman dslr yoktu, optikler değişmiyordu, hatta daha da eski dönemlerde negatif'ler de cam'dı.. Savaşa kamyonlarla giderdi fotoğrafçılar malzemeyi öyle taşıyabilirlerdi. Savaşta kırılırdı bu filmler, geri de döndürülemezdi. tek bir kare kilolarca ağırlıkta.. Kısacası makina her şey değil, etken olabilir, kalitesinin sonuca etkisi özellikle günümüz şartlarında elbete yadsınamaz fakat teknik her zaman için daha önemlidir. Zümer Süresi 9 Ayet : "Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?"

    Çok sevdiğim bir de hikaye vardır:
    Bir gün büyük bir fabrikada bir makina bozulur. ustalar gelir yapmaya çalışır beceremez. Başka ustaları çağırırlar onlar da yapamaz. bir tanesi patrona bir öneri suna ve der ki patron şu şu memlekette şöyle bir usta var, çağıralım gelsin ondan başkası bu işi çözemez. Patron da kabul eder. Ustayı çağırılar gelir. Makinanın etrafında bir gezer, sağını solunu dinler. Eline bir çekiç alır ve tık tık diye vurup gelen sesleri dinler.. Sonra giider makinanın bir köşesine küütt diye çekici vurur ve makina şıkır şıkır çalışmaya başlar. Bize fatura kes, bir hafta sonra ödeyeceğiz deyip gönderirler. Aradan bir hafta geçer, muhasebe 1000 dolarlık faturayı görünce şaşırır, patrona söylerler. Patron da itiraz eder, ustayı arayıp bulurlar ve sorarlar : bir kere çekiçle vurdun gittin bu 1000 dolar ne parası? Parça takmadın bişey yapmadın...Usta der ki : 1 dolar çekiç parası, 999 dolar o çekici nereye vuracağını bilme parası.

    Bizimki de o hesap, 999 dolarlık makina ile 1 dolarlık iş yapamayabiliriz ama 1 dolarlık makina 999 bilgisi olan ustanın elinde 40 takla atabilir...
     
    tristan bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş