1. Hoş geldiniz, Akvaryum Portalı ailesine katılım için kendinizi hazır hissediyorsanız üye olun.
    Yardım sayfasından forum kullanım desteği alın.

özelyem.com ile yaşadığım problemim. - Cayma hakkı kullanımı.

Başlığı 'Akvaryum Kahvesi' kategorisinde LostRua tarafından 12 Ocak 2018 başlatılmıştır.

  1. LostRua

    LostRua

    Mesajlar:
    3.604
    Yer:
    Konya
    İsim:
    Doğuş ARISOY
    Herkese merhaba, umarım başınıza gelmez ama hobilerim vesilesiyle genelde internetten alışveriş yapan biriyim. Sonuçta hukuk fakültesinde de okuyoruz ve konular ilgi alanıma giriyor. Daha önceden bir başka hobi sitesinde kendime ait bir konuyu sizlerle de paylaşmak isterim. (Konuda Gittigidiyor gibi bir aracı bulunmamakta, paramı hacizle almak durumunda kaldım. Müsait bir zamanda konuyu okumanızı öneririm. Her tüketicinin ihtiyacı olabilecek bilgilere sahip.)

    http://www.rckolik.com/yurt-icinde-...i-kullanimi-t11362.0.html;msg119983#msg119983

    RCKolik sitesi radyo k0ntrollü model uçak ve helikopterler üzerine kurulmuş portalımız gibi nezih, samimi bir yer. Umarım paylaşımım reklam olarak gözükmez.

    Yeni kurulumum için internet üzerinden 2-4 mm mercan kırığı kum ve dalga motoru almıştım. özelyem.com adlı sitenin Gittigidiyor mağazasından. Kendi sitelerinde ürün fiyatı 4,63 TL daha ucuza geleceğine rağmen Gittigidiyor tercih ettim iyi ki de öyle yapmışım. Bugün (12.01.2018 tarihinde) ürünü teslim aldım. Kumu yıkadım temizledim, dalga motorunu hiç beğenmedim. Bende aynı gün Gittigidiyor üzerinden iade için talep oluşturdum ve ürünü kargoya teslim edip takip kodunu sisteme girdim.

    Ardından şu mesajla karşılaştım,

    Adsız.png

    Burada satıcı müşteri memnuniyetini gözeterek "acaba bir sorun yaşadıysanız nasıl çözebiliriz" tarzında bir yaklaşımla hakeza iyi niyetini, esnaflığı gösterebilirdi. Sonra ürünü hakkında içi rahatlatmak adına cevap verdim.

    Adsız.png

    Ardından bir mesaj daha aldım ama ona cevap vermedim henüz görmemiştim.

    2.png

    Burada bir sıkıntı aşikar, Gittigidiyorda özel mesaj ve çözüm merkezi var. Özel mesajlarda bire bir iletişim kurulurken çözüm merkezlerinde müşteri hizmetleri de dahil olabiliyor. Oradan da bir mesaj aldım. 3.png


    Amacım kimseyi karalamak değildir. Yaşanmakta olan bir konu hakkında sizlerinde ilerleyen zamanlarda zarar görmemesi için paylaşmayı uygun gördüm. Firmanın bazı ürünlerinde fiyatlar gayet uygun. Ama alışveriş yaparken Gittigidiyor gibi, Hepsiburada gibi siteler üzerinden yapmak daha güvenli olacaktır. Bakalım paramı iade alabilecek miyim. Bir gelişme olursa konuyu güncellemeye devam edeceğim.
     
    MESUT_KERİM ve Ali ÜLKER bunu beğendi.
  2. ZodiJackly

    ZodiJackly

    Mesajlar:
    242
    İsim:
    Ümit MARAŞLIOĞLU
    Size hak veriyorum. Tabii ki cayma hakki diye birşey var. Ancak insanlara da hak veriyorum. Suya soktunuz mu sokmadiniz mi? Cayma hakki diye bir şey var. Ama kul hakki denilen bir şey de var. Suya girdigini var sayiyorum. Satici urunu geri aldı, rafına koydu, ürün bir sene rafta yatti, ben satın aldım, bir ay kullanamadim ve bozuldu. Kimin başı yandı? Benim. Benim kabahatim ne? O ürünü satın almak..
     
  3. Sena

    Sena

    Mesajlar:
    277
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Sena
    Yahu konu nasıl eninde sonunda kul hakkına varıyor anlamıyorum. İade alınmış ürün, paketi açılmış ise, başka bir tüketiciye 0 ürün gibi satılmayacak tabii ki.


    Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
     
  4. ZodiJackly

    ZodiJackly

    Mesajlar:
    242
    İsim:
    Ümit MARAŞLIOĞLU
    Bunu siz söylüyorsunuz. Firma?
     
    mekatronik bunu beğendi.
  5. Sena

    Sena

    Mesajlar:
    277
    Yer:
    İstanbul
    İsim:
    Sena
    Öncelikle "firma" dediğiniz size "hocam" diye hitap eden, "hiç uğraşmayalım" diye ahkam kesen zeki bir kişi. O yüzden şüpheniz varsa almayın, iade edin. Aldınız bozuldu mu? Garantiye gönderin. "Kusura bakmayın su ile temas eden ürünlerin garantisi yok yalnız" mı denildi? Hakem heyetine gidin, biraz hakkınızı arayın. Böylece o da öğrenir siz de.




    Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
     
  6. Montimahir

    Montimahir

    Mesajlar:
    6.931
    Yer:
    Bursa
    İade ve cayma hakkı

    Web sitemiz üzerinden yapılan satışlar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğine tabi satışlardır ve bu kanun-yönetmelikteki hükümleri uygulamaktadır.

    İade edeceğiniz ürünlerin aşağıdaki şartlara uygun olması işlemlerin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlayacaktır:

    İade edeceğiniz ürüne ilişkin web sayfamızda yer alan iletişim bilgileri doğrultusunda bizimle irtibata geçmeniz ve bildirimde bulunmanız gerekmektedir. İade bildiriminde bulunulmadan gönderilecek ürünler müşteriye geri gönderilecektir.

    Ürünlerin kutusu üzerindeki, ithalatçı veya üretici firma tarafından yapıştırılmış olan etiketlerin yırtılması, vakumlu veya jelatinli ambalajın açılması durumlarında, iade talepleri kabul edilmemektedir.

    İadenin, satın alınan ürünün ambalajı açılmadan, tahrip edilmeden, bozulmadan ve ürün kullanılmadan teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde gerçekleştirilmesi gereklidir.

    Ürünler orijinal ambalajlarından çıkarılarak kullanıldıktan sonra iade edilme istekleri için 1 haftalık geri alım süresi işlememekte ve ürün kesinlikle geri kabul edilmemektedir.

    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 'un 4.Maddesine göre, “Tanıtım ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan niteliklerine aykırı olan ya da kullanım amacı bakımından tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Müşteri, malın teslim tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunursa, ürünü iade etme, bedel indirimi, ücretsiz değişim ya da ücretsiz onarım haklarından birine sahiptir.” .

    Ayıplı Mal bildiriminde bulunarak yukarıda belirtilen haklardan faydalanmak için;

    Ürünün özellikleri, tanıtımında belirtilen özelliklerden farklıysa ya da, müşterinin üründen beklediği faydayı azaltan eksiklikler varsa, ürün, ayıplı mal sınıfına girer.

    Müşteri, 30 gün içerisinde ayıplı mal bildiriminde bulunmalıdır.

    Ayıplı Mal bildiriminde, ürünün ithalatçısı düzenlenen bir raporla kullanım hatasının bulunup bulunmadığı belirlenir. Kullanıcı hatasının olduğu tespit edilirse, müşteri, haklardan faydalanamaz.


    Cayma hakkı

    Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nin 8. Maddesine göre, müşteri, “Ürünü teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.” . Buna göre, müşteri, ürünü aldıktan sonra, 7 gün içerisinde sebepsiz iade etme hakkına sahiptir.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yukarıdakiler her sitede aynısı yazan koşul ve maddeler. Eğer kısa özet değil ise;

    İade hakkında baya bir koşul belirtilirken cayma hakkı konusu sadece tek madde ile geçiştirilmiş gibi? Ne tüketiciyi ne de tedarikçiyi tam olarak bilgilendirmiyor.
     
    Düzenleme: 13 Ocak 2018
    mekatronik bunu beğendi.
  7. ZodiJackly

    ZodiJackly

    Mesajlar:
    242
    İsim:
    Ümit MARAŞLIOĞLU
    Akvaryumu kurduktan sonra (sistem dönmeye başlamış) ben arizali ürünlerle mi ugrasayim, hakem heyetiyle mi, sistemle mi, bu ürünün yenisini almakla mi?
     
  8. 8020_r31s

    8020_r31s

    Mesajlar:
    1.454
    Yer:
    İstanbul Anadolu
    İsim:
    ibrahim cengiz
    Burda yapmanız gereken ahlaklı, kul hakkını bilen , ticaret kültürünü bilen bir esnaftan alım yapmak.Ne yazık ki internet satışlarında bu tür sorunlar olabiliyor.Bu yüzden yüz yüze alım-satım her zaman iyidir.
     
    Düzenleme: 14 Ocak 2018
    ZodiJackly bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş